Kaip apskaičiuoti batelių kulno aukštį?

Pavasaris toks metas, kuomet dažna moteris, slėpdama žieminius batus, skuba įsigyti naujus batelius.

Šiltąjam metų sezonui neretai pasirenkami bateliai aukštesniu kulnu. Vos keli centimetrai ir moteris atrodo labiau pasitempusi, moteriškesnė bei grakštesnė.

 

Nuolat avint batelius per aukštais kulnais:

Kūno svoris remiasi į kojų pirštus, o achilo sausgyslės, negaudamos joms reikiamos apkrovos, praranda elastingumą, ko pasekoje gali atsirasti pėdų, raumenų neigiami pokyčiai;

Blauzdų raumenys apkraunami mažiau, o jie juk yra tarsi „pompa”, varinėjanti kraują venose. Dėl to gali prasidėti kraujotakos negalavimai;

Pasikeičia raumenų apkrovos, o tai gali pakenkti kelių sąnariams. Kelio įtempio laipsnis didėja kartu su batų kulno aukščiu;

Pėdoje gali sutrikti kraujotaka, limfotaka, ko pasekoje gali pradėti tinti kojos;

Pradeda dirbti visai kiti raumenys, todėl pakeitus apavą patogesniu, vistiek jaučiame diskomfortą kojose ar nugaros srityje;

Nevalingai atsilošiama atgal, kad išvengti kritimo į priekį. Nuolat būnant tokioje pozoje yra didelė tikimybė prasidėti stuburo problemoms;

Stovima ant pirštų galiukų, dėl to šiek tiek kinta vidaus organų padėtis. Tai gali turėti neigiamos įtakosšlapimo, lytinės sveikatos, žarnyno veiklai.

 

Ką daryti?

Neskubėkime išmesti visų aukštakulnių iš spintos, bet puoškimės jais saikingai ir atsakingai:

Stenkimės nesirinkti siaurėjančių aukštakulnių. Tokius avint, kojų pirštai suspaudžiami į smailėjantį batų priekį ir pėdų kauliukai labai greitai deformuojasi;

Nuolat atlikime nesudėtingus pėdų, blauzdų ir plantarinės fascijos pratimus, kurie padės pakoreguoti pėdos skliauto padėtį, užkirsti kelią pėdų nuovargiui ar nemaloniems pojūčiams jose. Pratimus rasime ankstesnėje Judėk Sveikas naujienoje adresu: http://bit.ly/pratimai-pedos-skliautui

Rūpinkimės sąnariais, raiščiais, sausgyslėmis bei fascijomis sureguliuodamos darbo ir poilsio rėžimą bei aprūpindamos juos reikiamomis medžiagomis. Vienos svarbiausių medžiagų: I tipo kolagenas, mukopolisacharidai, vitaminas C ir manganas, kuris padeda palaikyti normalų jungiamojo audinio formavimąsi;

Pasirinkime tinkamą batelių kulno aukštį. Tai yra vienas svarbiausių faktorių norint dėvėti aukštakulnius tausojant sveikatą. Batelių kulno aukštis turėtų sukurti atitinkamą pusiausvyrą tarp kojos ilgio ir mūsų ūgio.

 

Saugiausias batelių kulno aukštis

Norėdamos apskaičiuoti saugiausią batelių kulno aukštį, naudokime formulę:
Pėdos ilgis(cm) ÷ 7.


 

Kasdienis optimalus kulno aukštis

Norėdamos apskaičiuoti kasdienį optimalų batelių kulno aukštį, naudokime formulę:
(Ūgis(cm) ÷ kojos ilgis iš vid. pusės(cm) – ūgis(m))= atsakymas x 10
 

 

Maksimalus batelių kulno aukštis (vakarėliui)

Norėdamos apskaičiuoti maksimalų batelių kulno aukštį, atsisėskime, ištieskime kojas, atpalaiduokime pėdas, išveskime tiesias nuo pėdos pagalvėles (pėdos atžvilgiu) – horizontaliai, nuo kulno – vertikaliai. Atstumas nuo tiesių susikirtimo taško iki kulno pagrindo bus tas rodmuo, koks gali būti vakarėlio batelių maksimalus kulno aukštis.

 

Įdomus faktas:

Kiekvienas paaukštintas kulno centimetras padidina krūvį padikaulių sričiai 10 proc. Pavyzdžui, jei kulnas būtų net 10 cm, krūvis pėdos padikaulių sričiai ir pirštų sričiai taptų 100 proc. didesnis.